kunst en cultuur

kunst en cultuur


Als Columbus in 1492 vertrekt voor zijn reis naar Indië, neemt hij een scheepsmuzikant  en jongen mee. De laatste is de jongste matroos Cornito. Zijn belevenissen spelen in deze vertelvoorstelling een belangrijke rol.

Het betreft een interactieve vertelvoorstelling, waarin we ontdekken wat het ei van Columbus betekent, waarom Indianen  'Indianen'  heten en of de wereld rond of plat is.

 

Doel:

Aan het einde van de voorstelling weten de leerlingen wie Columbus was en welke drijfveren hij had te vertrekken. Onder welkje omstandigheden dat gebeurde. Ze kunnen zich een beeld vormen hoe dat er op de wereldkaart uitzag. Ook kunnen kinderen zich een oordeel vormen over omgang met inheemse bevolking.

Tijdsinvestering:

Eventueel te passen in een project Columbus, ontdekken, Amerika etc. De voorstelling zelf duurt 45 minuten. Maximaal 100 personen.

Organisatie/vorm:

Voorstelling van 45 minuten in gymzaal of theater. Interactief.

Opmerkingen:

Muzikale en interactieve voorstelling

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • Cultuureducatie Schiedam
  • Voorstellingen
  • Discipline: cultureel erfgoed, literatuur, muziek
  • Werkvorm: Receptief, Reflectief
  • Competenties: Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Reflecteren op cultuur, Vermogen zich te presenteren
  • Thema's: sociale en emotionele ontwikkeling, geschiedenis, wereldoriĆ«ntatie, burgerschap,
  • Niveau: groep 5, groep 6, groep 7, groep 8
  • augustus t/m juli
  • Locatie: Theater, gymzaal of aula
  • €800,- euro voor 1 voorstelling; €900,- euro voor 2 voorstellingen. €1000,- voor 3 voorstellingen.Prijs ex 6% BTW. Reiskoisten 0,25 ct per km vanaf Vlaardingen ex 6% BTW. Workshops €75,- per workshop.

  • Kerndoelen
    Kerndoel 37: Waarden en normen
    Kerndoel 39: Milieu
    Kerndoel 43: Weer en klimaat
    Kerndoel 45: Technische oplossingen
    Kerndoel 47: Ruimtelijke inrichting
    Kerndoel 48: Omgang met water
    Kerndoel 49: Spreiding van bevolking en landschap
    Kerndoel 50: Kaart en atlas
    Kerndoel 51: Historische bronnen
    Kerndoel 52: Tijdvakken
    Kerndoel 53: Personen en gebeurtenissen
    Kerndoel 55: Reflecteren
    Kerndoel 56: Cultureel erfgoed
afbeelding