kunst en cultuur

kunst en cultuur


Hoedje-zeg-maar-Hoed, Poes en Pop met de mooie Jurk wonen al vele jaren heel gelukkig in de speelgoedkist. Overdag spelen ze met het Meisje en als de klok 12 uur slaat….

Dan wordt het een dolle boel. Poes hangt in de gordijnen, Hoedje-zeg-maar-Hoed danst samen met Pop een wilde wals rond de verjaardagstaart, Rupsje eet de planten op en Zeeman vist de goudvis uit de kom.

Tot op een nacht Pop niet uit de speelgoedkist wil komen. Ze is helemaal bleek en slapjes. Poes en Hoedje-zeg-maar-Hoed gaan op een bordspel met een grote dobbelsteen op onderzoek uit om een medicijn voor Pop te vinden. Ze vragen raad aan de Poppendokter, het Kruidenvrouwtje, de Sportman, de Koningin en vele anderen.

​Uiteindelijk blijkt het Meisje de oplossing te hebben. Een interactieve voorstelling door 2 acteurs en een buikspreekpop met een vrolijk decor en vele muziekinstrumenten    

Doel:

Doel  is om vele invalshoeken en oorzaken te herkennen waardoor je ziek en dus ook weer beter worden kunt.

Tijdsinvestering:

Mogelijkheid om de theatervoorstelling onderdeel te laten zijn van een project over ziekte en gezondheid.

Organisatie/vorm:

Theatervoorstelling voor maximaal 75 kinderen per voorstelling.

Opmerkingen:

De voorstelling kan worden gespeeld in een speellokaal of hal.

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • Cultuureducatie Schiedam
  • Voorstellingen
  • Discipline: muziek, theater
  • Werkvorm: Receptief, Reflectief
  • Competenties: Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Reflecteren op cultuur
  • Thema's: sociale en emotionele ontwikkeling, burgerschap,
  • Niveau: groep 1, groep 2, groep 3
  • september -juli
  • Tijdstip in overleg
  • Locatie: Hal of speellokaal
  • € 750,00 voor één voorstelling; € 850,00 voor 2 voorstellingen. Prijzen ex 6% BTW

  • Kerndoelen
    Kerndoel 1: Informatie verwerven
    Kerndoel 12: Woordenschat
    Kerndoel 34: Gezondheid
    Kerndoel 35: Redzaam gedrag
    Kerndoel 37: Waarden en normen
    Kerndoel 42: Natuurkundige verschijnselen
    Kerndoel 46: Dagritme en seizoenen
    Kerndoel 55: Reflecteren
afbeelding