kunst en cultuur

kunst en cultuur


Woeste Willem is bang voor water, Kikker heeft het koud, Lotje wil vliegen op een tapijt, het mooiste visje leert delen, de rups wordt een vlinder......
Er zijn zoveel mooie, grappige en leuke prentenboeken!

In de lessen worden het verhaal, de tekeningen, de figuren en situaties uit het boek  omgezet in muziek, zang en beweging. Om het verhaal te versterken maken we gebruik van diverse materialen en instrumenten.

Bij de volgende prentenboeken zijn door ons al lessen ontwikkeld:
Woeste Willem  van Ingrid en Dieter Schubert
Kikker in de kou van Max Veldhuis 
Lotje en de Heksenprinses van Lieve Beate
De mooiste vis van de zee van Marcus Pfister 
Grote Beer en Kleine Beer van Martin Wadell en Barbara Firth
Rupsje nooit genoeg van Eric Carle

U kunt ook zelf een prentenboek aangeven, waarbij wij voor u lessen op maat samenstellen.

Tijdsinvestering:

Een voorbereidende les, waarin u met uw groep het prentenboek leest.
Twee projectlessen van 30 minuten gegeven door de gastdocenten
Een verwerkingsles in de klas of speellokaal

 

Organisatie/vorm:

De lessen worden gegeven door de gastdocenten, maar aanwezigheid van de klassendocent is vereist.

Opmerkingen:

Na afloop van de lessen ontvangt u van ons het lesmateriaal en een CD, zodat u hiermee zelf nog verder kunt.

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • Muziek- en Dansproductie De Speeldoos
  • Projecten
  • Discipline: dans, muziek
  • Werkvorm: Actief
  • Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
  • Thema's:
  • Niveau: groep 1, groep 2
  • september t/m juli
  • Locatie: op school in het speellokaal
  • € 115 voor twee lessen van 30 minuten, inclusief oefen CD en lesbrief

  • Kerndoelen
    Kerndoel 1: Informatie verwerven
    Kerndoel 2: Spreken
    Kerndoel 3: Informatie beoordelen
    Kerndoel 6: Informatie ordenen
    Kerndoel 9: Plezier in lezen en schrijven
    Kerndoel 11: Principes en regels
    Kerndoel 12: Woordenschat
    Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
    Kerndoel 55: Reflecteren
    Kerndoel 57: Leren deelnemen
    Kerndoel 58: Leren samenwerken
afbeelding