kunst en cultuur

kunst en cultuur


In een zelf te bepalen aantal lessen van 30 minuten komt de theaterdocent in het eigen klaslokaal van de groep, om daar samen plezier te beleven aan diverse theatervormen,- en spelletjes. 

Deze lessen zijn geschikt als verdieping voor groepen die al minimaal 6 lessen Ook theater in de klas! hebben gevolgd of via een andere weg al een basis hebben gelegd met theatersport en/of toneelspelen.

Doel:

De leerlingen werken aan concentratie, samenspel en spelplezier. Daarnaast krijgt de groepsleerkracht theatervormen aangeboden om zelf te gebruiken in de groep, om bijv. de concentratie te verhogen of om de leerlingen even te laten ontspannen. Onderwerpen kunnen zijn: tableau vivant, emoties, 5 W's wie, wat, waar, wanneer en waarom, accepteren en blokkeren, stil spel en hoge en lage status

Tijdsinvestering:

Drie tot acht lessen van 30 minuten. Eventueel een voorbereidingsles en een verwerkingsles. De gebruikte theatervormen lenen zich goed om door de groepleerkracht zelf uit te voeren in de groep, als tussendoortje of concentratie-oefening.

Organisatie/vorm:

De lessen spelen zich af in het eigen klaslokaal. Eventueel worden banken en stoelen langs de kant geschoven.

Opmerkingen:

De groepsleerkracht ontvangt naar wens een overzicht en uitleg van de gebruikte theatervormen.

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • Cultuureducatie Schiedam
  • Themalessen
  • Discipline: theater
  • Werkvorm: Actief
  • Competenties: Creërend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
  • Thema's: talentontwikkeling, sociale en emotionele ontwikkeling,
  • Niveau: groep 3, groep 4, groep 5, groep 6, groep 7, groep 8
  • Gehele schooljaar
  • Locatie: in de klas
  • € 33,75 per 30 minuten (minimaal twee groepen)

  • Kerndoelen
    Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
afbeelding