kunst en cultuur

kunst en cultuur


Dansjes leren is leuk, maar zelf dansjes maken is nog spannender! Je eigen muziek mag mee of die uit de klas en als echte choreografen kiezen we uit hoe we gaan bewegen: snel, langzaam, eerst één en dan twee of allemaal tegelijk, dansen we stoer of vrolijk?  En dansen we op 1 plek of gaan we de hele ruimte door? En als we dan opeens allemaal stil staan... 

Doel:

Individueel en in groepjes maken de kinderen m.b.v. choreografie opdrachten zelf stukjes dans en presenteren die aan elkaar. De leerlingen ontdekken hun eigen danstaal en leren die over te brengen op hun klasgenootjes, ze gaan op verschillende manieren bewegen, gaan op een andere manier naar dans kijken en hebben vooral veel dansplezier.

 

Tijdsinvestering:

3 tot 10 lessen van 50 minuten

Organisatie/vorm:

De danslessen vinden plaats in een speellokaal of vergelijkbare ruimte.

Opmerkingen:

Het project kan afgesloten worden met een presentatie voor ouders en belangstellenden.

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • Cultuureducatie Schiedam
  • Themalessen
  • Discipline: dans
  • Werkvorm: Actief, Receptief, Reflectief
  • Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Onderzoekend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
  • Thema's: talentontwikkeling, sociale en emotionele ontwikkeling,
  • Niveau: groep 3, groep 4, groep 5, groep 6, groep 7, groep 8
  • Gehele schooljaar
  • Locatie: Op school
  • €56,25 per 50 minuten

  • Kerndoelen
    Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
    Kerndoel 55: Reflecteren
    Kerndoel 57: Leren deelnemen
    Kerndoel 58: Leren samenwerken
afbeelding