kunst en cultuur

kunst en cultuur


Een serie lessen die gaat over beesten in de muziek: Het lopen van de slak, het springen van de haas. De enge draak, het zachte pluisje en het aquarium. Muziek beluisteren, spelen op instrumenten en bewegen op de muziek. Een mooi project voor bij dierendag, of omdat dieren gewoon belangrijk zijn!

Doel:

Aan het einde van de lessencyclus kunnen kinderen:

1.De in het project aangeboden liedjes kunnen zingen.

2.De liedjes instrumentaal begeleiden m.b.v. het meegebrachte instrumentarium.

3.N.a.v. beluisterde muziek wordt hierop adequaat bewogen.

4.De kinderen kunnen in groepjes m.b.v. instrumenten de sfeer neerzetten van het dier waar het om gaat en dat muzikaal moet worden ten toon gespreid.

Tijdsinvestering:

Drie á vier lessen van 45 minuten. In de groepen zelf kunnen de liedjes worden doorgenomen. Dat vraagt qua tijdsinvestering 10 minuten per dag.

Organisatie/vorm:

Het betreft 3 á 4 lessen van 45 minuten, die bij voorkeur worden gegeven in het speellokaal van de school. De banken staan hierbij in carrévorm.

Het liedmateriaal wordt aangeleverd als MP3.

Opmerkingen:

Een heel goede lessencyclus voor bijvoorbeeld dierendag, of een project waarbij dieren een rol spelen.

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • Cultuureducatie Schiedam
  • Themalessen
  • Discipline: muziek
  • Werkvorm: Actief, Receptief, Reflectief
  • Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Reflecteren op cultuur, Onderzoekend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot samenwerken
  • Thema's: talentontwikkeling, sociale en emotionele ontwikkeling, burgerschap,
  • Niveau: groep 1, groep 2, groep 3
  • september t/m juli
  • Tijdstip in overleg
  • Locatie: Op school, bij groepen 1/2 in speellokaal. De andere groepen in het eigen lokaal
  • € 60,00 voor 45 minuten .

  • Kerndoelen
    Kerndoel 1: Informatie verwerven
    Kerndoel 12: Woordenschat
    Kerndoel 40: Planten en dieren herkennen
    Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
    Kerndoel 55: Reflecteren
    Kerndoel 56: Cultureel erfgoed




afbeelding