kunst en cultuur

kunst en cultuur


“Hier is de deur, jij speelt een oma, jij een politie-agent, en.......ACTIE!” In dit project worden leerlingen uitgedaagd en geprikkeld om via korte spel-opdrachten hun lef en fantasie te ontwikkelen. Soms mogen ze zich daar kort op voorbereiden in groepjes, soms gaan ze direct de vloer op. Vaak levert dat veel humoristische scenes op. Is een scene niet spannend of boeiend, dan wordt de groep uitgedaagd na te denken over wat de scene zou kunnen gebruiken om hem wél interessant te maken. Zo worden zij dus ook als toeschouwer actief bij de les betrokken.

Doel:

De leerlingen krijgen inzicht in hoe je al spelende een scene kunt maken, Zij worden uitgedaagd om onzekere spel-situaties aan te gaan en elkaar daarbij te ondersteunen. 

Tijdsinvestering:

Drie tot acht lessen van vijftig minuten. Evt. een voorbereidingsles en een verwerkingsles. 

Organisatie/vorm:

De lessen spelen zich bij voorkeur af in het speellokaal, of een vergelijkbare ruimte.

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • Cultuureducatie Schiedam
  • Themalessen
  • Discipline: theater
  • Werkvorm: Actief, Receptief, Reflectief
  • Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Reflecteren op cultuur, Onderzoekend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
  • Thema's:
  • Niveau: groep 7, groep 8
  • Locatie: Op school
  • € 56,25 voor 50 minuten

  • Kerndoelen
    Kerndoel 2: Spreken
    Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
    Kerndoel 55: Reflecteren
afbeelding