kunst en cultuur

kunst en cultuur


Animatiefilms zijn er in vele soorten en maken. Een van die bijzondere animatietechnieken is 'Claymation'. In deze leuke en leerzame workshop leer je alles over de techniek die aan de basis ligt van animatieklassiekers als Wallace & Grommit, Pingu, Chicken run en Shaun het schaap. Het laten bewegen van kleifiguurtjes is weer een hele andere manier van animeren. Zo moet je de modeleer klei eerst goed bewerken voordat je er figuren van kunt maken. Met behulp van ijzerdraad kun je goede gewrichtspunten maken om de beweging eenvoudig bewegen.   

De klas word in kleine groepjes verdeeld en per groep word en zij gaan een verhaal bedenken. Hierna gaan zij met de modeleer klei de figuurtjes van de animatie maken. Vervolgens gaan de figuren geanimeerd worden zodat er een animatiefilmpjes ontstaat. Na afloop van de workshop worden de films op een digibord getoond en kan er op het werk gereflecteerd worden.

Doel:

De leerlingen leren claymation animatiefilm te gebruiken om te communiceren. Zo kunnen zij onderwerpen, zoals zij die waarnemen, vertalen via een digitaal instrument. Zij  krijgen enige kennis over, en krijgen waardering voor, aspecten van hun leefomgeving. Tevens verwerven zij in een verkennende fase motorische vaardigheden en technieken. Ook leren zij om te gaan met nieuwe media, zoals tablets.

Tijdsinvestering:

120 minuten

Organisatie/vorm:

De gastdocent neemt al het benodigde materiaal zelf mee.

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • CG Graphics - Educatie en media
  • Workshops
  • Discipline: multimedia
  • Werkvorm: Actief, Receptief, Reflectief
  • Project op maat mogelijk
  • Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Onderzoekend vermogen, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
  • Thema's:
  • Niveau: groep 6, groep 7, groep 8, voortgezet onderwijs
  • september t/m augustus
  • Tijdstip in overleg
  • Locatie: op school
  • € 120,00 totaalprijs voor de workshop. (incl. reis- en materiaalkosten)

  • Kerndoelen
    Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
    Kerndoel 55: Reflecteren
afbeelding