kunst en cultuur

kunst en cultuur


Leren over duurzaamheid, zorg voor de eigen leefomgeving: Sarah’s Wereld combineert fantasierijk spel met een reëel thema. De 11-jarige Sarah schrijft kinderen brieven over haar ervaringen. Zo confronteert ze leerlingen steeds met keuzes en dilemma’s. Leerlingen worden gemotiveerd na te denken over hun leefomgeving, eigen handelen en verantwoordelijkheid. Spelenderwijs komen de begrippen duurzaamheid, consumptief gedrag en ecologische rugzak tot leven en leren ze omgaan met hun eigen gereedschap: zelf duurzame en minder milieubelastende keuzes maken.






 

Doel:

De leerlingen leren op een speelse manier de begrippen ‘duurzaamheid’, ‘consumptief gedrag’ en ‘ecologische rugzak’. Aan het eind van de les weten ze hoe je minder milieubelastende / duurzamere keuzes kunt maken.

Tijdsinvestering:

1 ochtend op school. Als school hoeft u verder niets voor te bereiden.

Uitvoering door:

begeleidende les door nme-gastdocent.

Opmerkingen:


Voor de exacte datum wordt contact met u opgenomen.

[RESERVEER HIER]

[roosters]

<< terug naar het overzicht

  • NME Gemeente Schiedam
  • Gastles
  • afval, burgerschap, duurzaamheid, energie, klimaat, milieu
  • Zorg en Verantwoordelijkheid, Rechtvaardigheid en Keuzevaardigheid, Duurzame Veranderingen,
  • groep 7, groep 8
  • gehele schooljaar op afspraak
  • op school
  • Kerndoelen
    Kerndoel 35: Redzaam gedrag
    Kerndoel 39: Milieu
    Kerndoel 45: Technische oplossingen
    Kerndoel 49: Spreiding van bevolking en landschap
6. Schoon water en sanitair7. Betaalbare en duurzame energie11. Duurzame steden en gemeenschappen12. Verantwoorde consumptie en productie13. Klimaatactie14. Leven in het water
afbeelding