kunst en cultuur

kunst en cultuur


Kinderen uit de stad hebben vaak geen idee hoe het leven op de boerderij eruit ziet. Vragen als ‘Slaapt u ook in het stro?’ of ‘Geven de bruine koeien chocolademelk?’ worden regelmatig gesteld aan de boeren. Reden te meer om een bezoek aan een boerderij te organiseren.

 

Doel:

De kinderen bewust te maken van de maatschappelijke vragen over bijvoorbeeld voeding en gezondheid, voortplanting en nieuw leven wat voor de boer bekend gebied is. 

Tijdsinvestering:

2 uur excursie bezoek bij de boer +
2 uur voorbereiding 

Op de website www.vockestaert.nl/vockestaert-junior vindt je informatie om je voor te bereiden als je met je klas op bezoek gaat bij de boerderij. Je vindt hier de Speurtocht door Midden-Delfland waar je al veel informatie kan vinden die je kan gebruiken bij de Midden-Delflandquiz.
Er kan gratis lesmateriaal aangevraagd worden bij http://www.zuivelonline.nl/onderwijs om van tevoren goed voorbereid te zijn.

Uitvoering door:

Begeleiding door Aad Rodenburg 010 4712432 06-12361806

Verdere benodigdheden:

Zorg voor voldoende begeleiders van school tijdens de excursie
Warme kleding, evt. kaplaarzen, oude schoenen

Aansluiting bij methode:

Leefwereld:
deel 7, les 2: Producten van het land
deel 7, les 23: Vroege bloeiers
deel 7, les 25: Vogels in het vroege voorjaar 
 

Opmerkingen:

Aad Rodenburg, Woudweg 24, Schiedam  Boerderij Hoeve Vrijlust 2017

Voor eventuele vragen en/of opmerkingen omtrent uw aanvraag van dit product kunt u met AVN Vockestaert contact opnemen.Tel 015-3807112 

Op bezoek bij de boer is een gezamenlijk project van de Agrarische Natuurvereniging Vockestaert, ZuivelNL en het Groenfonds Midden-Delfland

'Bezoek bij de boer' het opdrachten boekje worden uitgereikt op de boerderij

[RESERVEER HIER]

[roosters]

<< terug naar het overzicht

  • Vockestaert
  • Excursie
  • dieren, landschap, voeding
  • Zorg en Verantwoordelijkheid, Besef, Waardering,
  • groep 6, groep 7, groep 8
  • Boerderij van Aad Rodenburg
  • de boer wordt betaald door een subsidie regeling
  • Kerndoelen
    Kerndoel 40: Planten en dieren herkennen
    Kerndoel 41: Bouw van organismen
    Kerndoel 44: Kennis van produkten
    Kerndoel 49: Spreiding van bevolking en landschap
afbeelding