kunst en cultuur

kunst en cultuur


Tijdens de bijensafari maken de kinderen kennis met het leven van een bijenvolk. Na de inleiding gaan de kinderen in groepjes op pad onder andere naar de bijenstal en de observatiekast.  Zij kunnen zich inleven als imker. In de observatiekast kunnen ze het boeiende sociale leven van de bijen van heel dichtbij bekijken. Verder verdiepen ze zich in het doen en laten van de bijen, wespen en hommels. Ook leren zij de bijendans en maken hun eigen waskaars, die ze natuurlijk mee mogen nemen.
 

Doel:

Verwondering over insecten

Tijdsinvestering:

2 uur

Uitvoering door:

NME medewerker en NME assistenten

Verdere benodigdheden:

School zorgt voor voldoende begeleiders (1 per 5 leerlingen)

 

 

Aansluiting bij methode:

Leefwereld:
deel 3:les 20: Zoem de bij

http://kleutergroep.nl/bijen/bijen%20index.htm

 http://www.schooltv.nl/hbb/2536310/quiz/item/3388114/quiz-bijen/

Opmerkingen:

zie www.fleurdebij.nl

In dit vrolijke en educatieve boek geeft Fleur de Bij kinderen allerlei tips over wat zij kunnen doen vanuit hun eigen achtertuin om het leven van de bijen beter te maken.

Dappere Fleur de bij is beloont door koningin Bea met een eigen bijenvolk. Zij is door koningin Bea gekroont tot de dappere bijenkoningin. Zij heeft gezorgt dat de tuinen weer vol staan met heerlijke bloemen en dat er geen spuitbussen meer gebruikt worden.

[RESERVEER HIER]

[roosters]

<< terug naar het overzicht

  • NME Gemeente Schiedam
  • safari
  • biodiversiteit, dieren, duurzaamheid, natuur, planten, voeding
  • Zorg en Verantwoordelijkheid, Waarnemen en Onderzoeken, Besef, Waardering,
  • groep 3
  • juni
  • NME centrum Harreweg
  • Kerndoelen
    Kerndoel 34: Gezondheid
    Kerndoel 40: Planten en dieren herkennen
    Kerndoel 41: Bouw van organismen
afbeelding