
Met het Kids Tour Puzzelboekje worden de leerlingen op een speelse manier door de winkel, huiskamer, kantoor en museum geleid. De opdrachten zijn praktisch, actief en reflectief. Leerlingen maken kennis met hoe mensen vroeger leefden, boodschappen deden en samenwerkten.
Doel:
Inzicht in het dagelijks leven 'vroeger', samenwerkingsverbanden, armoede en gemeenschapszin.
Tijdsinvestering:
Voorbereiding: 20 minuten.
Uitvoering exclusief reis naar-/van museum: 60 minuten.
Verwerking: naar eigen inzicht.
Organisatie/vorm:
Introductie in klas. Excursie naar museum. Begeleiding aldaar door medewerkers museum.
- Nationaal Coöperatie Museum Schiedam
- Excursies
- Discipline: cultureel erfgoed
- Werkvorm: Actief, Receptief, Reflectief
- Competenties: Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Reflecteren op cultuur, Vermogen tot zelfstandig werken
- Thema's: geschiedenis, wereldoriëntatie,
- Niveau: groep 5, groep 6
- 09:00 tot 13:00 uur
- Tijdstip in overleg
- Locatie: in het museum
-
30 euro per klas/groep
- Kerndoelen
Kerndoel 1: Informatie verwerven
Kerndoel 2: Spreken
Kerndoel 3: Informatie beoordelen
Kerndoel 4: Informatie opzoeken
Kerndoel 5: Teksttypen onderscheiden
Kerndoel 6: Informatie ordenen
Kerndoel 7: Informatie vergelijken
Kerndoel 9: Plezier in lezen en schrijven
Kerndoel 24: Wiskundige problemen oplossen
Kerndoel 27: Basisbewerkingen automatiseren
Kerndoel 29: Handig rekenen
Kerndoel 44: Kennis van produkten
Kerndoel 52: Tijdvakken
Kerndoel 53: Personen en gebeurtenissen
Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
Kerndoel 55: Reflecteren
Kerndoel 56: Cultureel erfgoed
