
Terwijl de kinderen van groep 1 en 2 op spelenderwijs kennis maken met het begrip ‘dans’, leer je in groep 8 jezelf te presenteren voor een bekend of onbekend publiek. De doelstellingen in onze leerlijn zijn specifiek gericht op de leeftijdsfases van de kinderen, maar in alle groepen zijn er drie overheersende vermogens:
Sociaal vermogen;
Presenterend vermogen;
Creatief vermogen.
Door deze drie vermogens als leidraad te hebben binnen de danslessen, werken de kinderen aan het samenwerken, het zelfvertrouwen, het creatief denken en oplossen, het presenteren en dit allemaal in de vorm dans.
Naast de doelstellingen voert ook een thema een rode draad in de dansles. Deze thema’s kunnen gekozen worden door de school, zodat de dansles aansluit op de thema's die op dat moment binnen de school centraal staan. Door deze samenhang leren kinderen op een fysieke manier om te gaan met een bepaald thema en dit zal zelfvertrouwen met zich meebrengen wanneer een leerling in theoretische lessen minder goed presteert maar in de dansles verrassend goed.
Uiteraard is onze leerlijn te kneden naar de wens van de school en kunnen wij dit pakket op maat voor u samenstellen.
- Ballet- en Dansstudio Schiedam en Vlaardingen
- Projecten
- Discipline: dans
- Werkvorm: Actief
- Competenties: Creërend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot samenwerken
- Thema's: talentontwikkeling, sociale en emotionele ontwikkeling,
- Niveau:
- hele schooljaar
- Tijdstip in overleg
-
Het tarief van dit pakket is op aanvraag. Wij stellen graag een op maat gemaakte offerte voor u op. De prijs wordt bepaalt aan de hand van het aantal klassen dat deelneemt.
- Kerndoelen
Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
Kerndoel 57: Leren deelnemen
Kerndoel 58: Leren samenwerken
