kunst en cultuur

kunst en cultuur


Alles is klaar voor ‘t heerlijk avondje: prachtige cadeaus, gedichten en snoepgoed. Maar oh nee: er zijn veel te weinig Pieten! De hele school schiet te hulp, kunnen jullie het Sinterklaasfeest redden?

Eigenlijk zijn Pieten de beste superhelden: alles waar jij goed in bent, daar ben je als Piet nog veel beter in! En alle Pieten-superkrachten is nodig voor de voorstelling; knutselen, klauteren, zingen, dansen en nog veel meer. En wanneer alle Pieten samenwerken, wordt het een dag om nooit te vergeten.

Tijdens Het Grote Pietenfeest krijgen alle kinderen de kans om voor een dag een echte Piet te zijn. Het is een win-win situatie: jij voelt je een echte Piet en Sinterklaas heeft deze feestelijke dag een heleboel extra pieten. Aan het einde van de dag geven de kinderen een spetterende voorstelling waar de Sint zelf misschien ook wel bij aanwezig is…

Doel:

Aan het einde van de dag geven de kinderen een spetterende voorstelling waar de Sint zelf misschien ook wel bij aanwezig is.

Tijdsinvestering:

1 lesdag uitgaande van een continu rooster.
voorstelling speelt na schooltijd direct aansluitend.

Organisatie/vorm:

School moet zorg dragen voor meerderen lokalen om te repeteren, een plek om te spelen, een goede geluidsinstallatie en microfoon. (Kan tegen meerprijs door Buro Bannink geregeld worden.)

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • Buro Bannink
  • Projecten
  • Discipline: dans, literatuur, muziek, theater
  • Werkvorm: Actief, Receptief, Reflectief
  • Competenties: Creërend vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Reflecteren op cultuur, Vermogen tot samenwerken
  • Thema's: sociale en emotionele ontwikkeling,
  • Niveau: groep 1, groep 2, groep 3, groep 4, groep 5, groep 6, groep 7, groep 8
  • Gehele schooljaar op aanvraag
  • Locatie: Op school
  • €2000,00 (ex. btw, ex reiskosten) indicatie voor een school met 8 groepen. Specifieke kosten zijn via offerte op te vragen.

  • Kerndoelen
    Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
    Kerndoel 55: Reflecteren