
Mens en Monster
Wat is een mens? En wat is een monster?
Een bijna filosofische vraagstelling.
Zelfportret of monstermasker? Mooie handen of monstervoeten? Een binnenstebuiten Tshirt of een wanstaltig kostuum dat oprijst uit een berg oude kleding……………
Misschien schuilt er in elk zogenaamd monster wel een mens?
En omgekeerd!
Technieken: Hand en naaimachine naaien, weven, schilderen, vilten, collage
Extra informatie
Doelgroep: 7/8
Omvang: zes tot acht lessen van 60 minuten
Prijzen: € 67,50 voor 60 minuten 0% BTW
Doel:
Na deze lessenreeks kunnen de kinderen aan de hand van textielresten een monster scheppen, geheel vanuit de fantasie ontstaan.
Tijdsinvestering:
6 tot 8 lessen van 60 minuten.
Organisatie/vorm:
6 tot 8 lessen van 60 minuten in de groep. Een waterpunt in het lokaal en tafels waaraan gewerkt kan worden.
- Cultuureducatie Schiedam
- Themalessen
- Discipline: beeldend, cultureel erfgoed
- Werkvorm: Actief
- Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Reflecteren op cultuur, Onderzoekend vermogen, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
- Thema's: talentontwikkeling, sociale en emotionele ontwikkeling,
- Niveau: groep 7, groep 8
- sept t/m juli
- Locatie: In het klas- of handvaardigheidlokaal
-
uurtarief €67,50
- Kerndoelen
Kerndoel 1: Informatie verwerven
Kerndoel 3: Informatie beoordelen
Kerndoel 12: Woordenschat
Kerndoel 44: Kennis van produkten
Kerndoel 45: Technische oplossingen
Kerndoel 55: Reflecteren
Kerndoel 56: Cultureel erfgoed