
Woeste Willem is bang voor water, Kikker heeft het koud, Lotje wil vliegen op een tapijt, het mooiste visje leert delen, de rups wordt een vlinder......
Er zijn zoveel mooie, grappige en leuke prentenboeken!
In de lessen worden het verhaal, de tekeningen, de figuren en situaties uit het boek omgezet in muziek, zang en beweging. Om het verhaal te versterken maken we gebruik van diverse materialen en instrumenten.
Bij de volgende prentenboeken zijn door ons al lessen ontwikkeld:
Woeste Willem van Ingrid en Dieter Schubert
Kikker in de kou van Max Veldhuis
Lotje en de Heksenprinses van Lieve Beate
De mooiste vis van de zee van Marcus Pfister
Grote Beer en Kleine Beer van Martin Wadell en Barbara Firth
Rupsje nooit genoeg van Eric Carle
U kunt ook zelf een prentenboek aangeven, waarbij wij voor u lessen op maat samenstellen.
Tijdsinvestering:
Een voorbereidende les, waarin u met uw groep het prentenboek leest.
Twee projectlessen van 30 minuten gegeven door de gastdocenten
Een verwerkingsles in de klas of speellokaal
Organisatie/vorm:
De lessen worden gegeven door de gastdocenten, maar aanwezigheid van de klassendocent is vereist.
Opmerkingen:
Na afloop van de lessen ontvangt u van ons het lesmateriaal en een CD, zodat u hiermee zelf nog verder kunt.
- De Speeldoos muziek en dans
- Projecten
- Discipline: dans, muziek
- Werkvorm: Actief
- Project op maat mogelijk
- Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
- Thema's: talentontwikkeling, sociale en emotionele ontwikkeling,
- Niveau: groep 1, groep 2
- september t/m juli
- Locatie: op school in het speellokaal
-
€ 100 voor twee lessen van 30 minuten, inclusief oefen CD en lesbrief
Eventueel uit te breiden naar wens
- Kerndoelen
Kerndoel 1: Informatie verwerven
Kerndoel 2: Spreken
Kerndoel 3: Informatie beoordelen
Kerndoel 6: Informatie ordenen
Kerndoel 9: Plezier in lezen en schrijven
Kerndoel 11: Principes en regels
Kerndoel 12: Woordenschat
Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
Kerndoel 55: Reflecteren
Kerndoel 57: Leren deelnemen
Kerndoel 58: Leren samenwerken
