kunst en cultuur

kunst en cultuur


Plastic Piraten

Niks zo actueel als de dreiging van de plastic modderstroom die op ons afkomt.

Hoe komen we er van af? Stoppen met produceren? 

In ieder geval stoppen met weggooien.

In deze lessenserie voor groep 3 t/m 8 gaan we plastic afval transformeren tot handige en sierlijke voorwerpen. Denk aan bijvoorbeeld:

  • Kwallen, monsters en andere wezens
  • Hoedjes
  • Kunstwerken
  • Raketten, boten, autootjes
  • Bloemen, vlinders enz
  • Kleding uit de toekomst 

Erg leuk in combinatie met onze voorstelling Plastic Piraten

Doel:

Aan de hand van 'afvalmateriaal' wordt door ieder kind individueel en op eigen niveau een werkstuk gemaakt. Dit alles vanuit volledig vrije expressie.

Tijdsinvestering:

Minstens één les, maar eventueel 2 lessen van 45 minuten á 60 minuten. Dit in overleg. Mooi in combinatie met de voorstelling van Fabela-Rozo 'Plastic Piraten'.

Organisatie/vorm:

Het liefste werkt Marjo in een handvaardigheidlokaal, met een punt met stromend water. Daarin worden de tafels samengevoegd, of gebruikmakend van werktafels.

Opmerkingen:

Mooi in combinatie met de voorstelling van Fabela-Rozo 'Plastic Piraten'.

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • Kracht door Kunst
  • Workshops
  • Discipline: beeldend
  • Werkvorm: Actief
  • Project op maat mogelijk
  • Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Reflecteren op cultuur, Onderzoekend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot zelfstandig werken
  • Thema's: talentontwikkeling, sociale en emotionele ontwikkeling, burgerschap,
  • Niveau: groep 1, groep 2, groep 3, groep 4, groep 5, groep 6, groep 7, groep 8
  • aug t/m juli
  • Tijdstip in overleg
  • Locatie: In school (liefst handvaardigheidlokaal), maar kan ook in een groepslokaal plaatsvinden.
  • De kosten bedragen € 67,50 voor één klokuur.

  • Kerndoelen
    Kerndoel 1: Informatie verwerven
    Kerndoel 6: Informatie ordenen
    Kerndoel 25: Strategieen beoordelen
    Kerndoel 26: Structuren doorzien
    Kerndoel 32: Meetkundige problemen oplossen
    Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
    Kerndoel 55: Reflecteren
    Kerndoel 56: Cultureel erfgoed