
Mens en Monster
Wat is een mens? En wat is een monster?
Een bijna filosofische vraagstelling.
Zelfportret of monstermasker? Mooie handen of monstervoeten? Een binnenstebuiten Tshirt of een wanstaltig kostuum dat oprijst uit een berg oude kleding……………
Misschien schuilt er in elk zogenaamd monster wel een mens?
En omgekeerd!
Technieken: Hand en naaimachine naaien, weven, schilderen, vilten, collage
Extra informatie
Doelgroep: 7/8
Omvang: zes tot acht lessen van 60 minuten
Prijzen: € 67,50 voor 60 minuten 0% BTW
Tijdsinvestering:
6 tot 8 lessen
Organisatie/vorm:
In de eigen groep of in een handvaardigheidlokaal. Tafels worden aan elkaar geschoven. Als het kan een waterpunt.
- Kracht door Kunst
- Workshops
- Discipline: beeldend
- Werkvorm: Actief
- Project op maat mogelijk
- Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Reflecteren op cultuur, Onderzoekend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
- Thema's: talentontwikkeling, burgerschap,
- Niveau: groep 7, groep 8
- sept t/m juli
- Tijdstip in overleg
- Locatie: Bij voorkeur een handvaardigheidlokaal
-
6 tot 8 lessen van € 67,50.
- Kerndoelen
Kerndoel 1: Informatie verwerven
Kerndoel 2: Spreken
Kerndoel 3: Informatie beoordelen
Kerndoel 12: Woordenschat
Kerndoel 26: Structuren doorzien
Kerndoel 28: Schattend rekenen
Kerndoel 29: Handig rekenen
Kerndoel 32: Meetkundige problemen oplossen
Kerndoel 33: Eenheden en maten
Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
Kerndoel 55: Reflecteren
Kerndoel 56: Cultureel erfgoed
Kerndoel 57: Leren deelnemen
Kerndoel 58: Leren samenwerken