
Bij de zangworkshops Maar Nu Gaan We Zingen gaan we eerst op speelse en soms hilarische wijze onze stem verkennen en leren we hoe we onze stem het beste kunnen gebruiken. Daarna worden er liedjes gezongen die vrolijk zijn of misschien wel een beetje verdrietig of nog anders, maar we gaan in ieder geval proberen om ook te voelen waarover we zingen. Door het te voelen kunnen we met ons hart zingen, waardoor we ook steeds meer als echte zangers/zangeressen gaan klinken.
Voor elke groep zijn er eigen (bij de groep/leeftijd passende) liedjes, alsook gemeenschappelijke liedjes voor alle groepen.
Deze workshop kan eenmalig, maar ook over een periode van een aantal weken gegeven worden.
Ook kunnen er muzieklessen op maat in elkaar gezet worden, desgewenst gekoppeld aan een thema, waarbij een slotoptreden tot de mogelijkheden behoort. Bijvoorbeeld een eigen lied schrijven/tekst maken met een zelfgekozen thema zoals: pesten, verliefd zijn, feest enz., of iets dat actueel speelt. Hierbij kunnen er instrumenten ingezet worden.
Doel:
Hoofddoel van deze workshop is het ervaren van plezier bij het maken van muziek. Al spelend/zingend maakt de groep kennis met vele leermomenten.
Tijdsinvestering:
Afhankelijk van het programma minimaal een half uur en maximaal twee uur per groep.
Organisatie/vorm:
Deze workshop kan per klas gegeven worden, maar de school kan er ook voor kiezen dat de leerlingen zich kunnen inschrijven voor deze workshop.
Een keyboard, geluidsdrager en optioneel twee microfoons versterkt door kleine installatie.
- Zangpodium
- Projecten
- Discipline: muziek
- Werkvorm: Actief
- Competenties: Creërend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot samenwerken
- Thema's:
- Niveau: groep 1, groep 2, groep 3, groep 4, groep 5, groep 6, groep 7, groep 8, voortgezet onderwijs
- schoolseizoen september 2014 t/m juni 2015
- Locatie: In de klas, of een algemene ruimte, gymzaal enz.
-
Op aanvraag! Het kostenplaatje is afhankelijk van de voorbereiding, het aantal groepen, en het aantal uren enz.
- Kerndoelen
Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren