
Op meeslepende muziek en met pakkende materialen worden de leerlingen uitgedaagd tot swingen, dansen en bewegen.
De verschillende attributen hebben hun eigen bewegingskenmerk, zodat de leerlingen hun motorische vaardigheden op verschillende manieren leren verkennen en vergroten.
We gebruiken, rekening houdend met de leeftijd, o.a. strandballen, een dansdoek, pollepels, sjaaltjes, linten, stokken en poi zakjes als dansmateriaal.
Tijdsinvestering:
Projectlessen van 45 minuten gegeven door de gastdocent
Organisatie/vorm:
De lessen worden gegeven door de gastdocenten, maar aanwezigheid van de klassendocent is vereist.
Opmerkingen:
De kosten voor een project zijn afhankelijk van:
- Het aantal groepen. Bij meerdere groepen op een locatie per dag geldt een korting.
- Het aantal te geven lessen. Deze kunnen naar wens worden aangepast.
- In overleg kan er een voorstelling of eindpresentatie gegeven worden
- Arlène Drenkelford Muziekeducatie
- Themalessen
- Discipline: dans, muziek
- Werkvorm: Actief, Receptief, Reflectief
- Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Onderzoekend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
- Thema's:
- Niveau: groep 1, groep 2, groep 3, groep 4
- september t/m juli
- Locatie: Op school in het speellokaal
-
€ 195 voor drie lessen van 45 minuten, inclusief oefen CD en lesbrief.
- Kerndoelen
Kerndoel 1: Informatie verwerven
Kerndoel 2: Spreken
Kerndoel 3: Informatie beoordelen
Kerndoel 6: Informatie ordenen
Kerndoel 11: Principes en regels
Kerndoel 12: Woordenschat
Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
Kerndoel 55: Reflecteren