kunst en cultuur

kunst en cultuur


Dansen en muziek maken is leuk, maar wat is Taal en Rekendans?

Tijdens de Taaldans en Rekendans lessen gaan we al bewegend, dansend, zingend, rijmend en spelend aan de slag met de SLO doelen voor taal en rekenen. Dat resulteert in actieve en creatieve taal- en rekenlessen, waarin  jonge kinderen taal en rekenbegrippen ontdekken met hun lijf, materialen, zang, muziek, beweging en de zintuigen.
Er wordt oa gewerkt aan luisterhouding, klankontwikkeling, rijm en ritme, en de ontwikkeling van zowel de passieve als de actieve woordenschat.

Alle lessen Taal- en Rekendans zijn maatwerk. De te behalen leerdoelen voor uw specifieke groep worden aangegeven door u als leid(st)er of leerkracht. Daarnaast is er een directe verbinding met de SLO leerdoelen voor rekenen en taal én met uw taalmethode.

Tijdsinvestering:

In overleg
 

Organisatie/vorm:

De lessen worden gegeven door de kunstvakdoent, maar aanwezigheid van de klassendocent is vereist.

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • Arlène Drenkelford Muziekeducatie
  • Programma
  • Discipline: dans, muziek
  • Werkvorm: Actief, Receptief, Reflectief
  • Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Onderzoekend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
  • Thema's: talentontwikkeling, sociale en emotionele ontwikkeling,
  • Niveau: groep 1, groep 2, groep 3, groep 4
  • september t/m juli
  • Locatie: op school in het speellokaal
  • De kosten voor een project zijn afhankelijk van:
    - Het aantal groepen. 
    - Het aantal te geven lessen Deze kunnen naar wens worden aangepast.

    Ik kom graag langs voor een informatief gesprek

     

  • Kerndoelen
    Kerndoel 1: Informatie verwerven
    Kerndoel 2: Spreken
    Kerndoel 3: Informatie beoordelen
    Kerndoel 6: Informatie ordenen
    Kerndoel 7: Informatie vergelijken
    Kerndoel 8: Teksten produceren
    Kerndoel 11: Principes en regels
    Kerndoel 12: Woordenschat
    Kerndoel 25: Strategieen beoordelen
    Kerndoel 26: Structuren doorzien
    Kerndoel 27: Basisbewerkingen automatiseren
    Kerndoel 28: Schattend rekenen
    Kerndoel 29: Handig rekenen
    Kerndoel 32: Meetkundige problemen oplossen
    Kerndoel 33: Eenheden en maten
    Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
    Kerndoel 55: Reflecteren
    Kerndoel 57: Leren deelnemen
    Kerndoel 58: Leren samenwerken