
Is klassieke muziek ouderwets en alleen geschikt voor volwassenen?
Met dit project laten we de kinderen kennis maken met een aantal muziekstukken van bekende componisten, waarin een verhaal is verwerkt.
De leerlingen spelen op muziekinstrumenten mee met een gedeelte uit The Royal Fireworks van Handel, beluisteren met een grafische partituur Dance Macabre van Saint Saens en gaan er daarna op dansen, tekenen en bewegen op de Morgenstimmung van Grieg.
De muziekstukken vertellen ieder hun eigen verhaal.
Tijdsinvestering:
Een voorbereidende les in de klas
Drie projectlessen in de klas van 45 minuten gegeven door de gastdocenten
Een verwerkingsles in de klas of speellokaal
Organisatie/vorm:
De lessen worden gegeven door de gastdocenten, maar aanwezigheid van de klassendocent is vereist.
Opmerkingen:
Na afloop van de lessen ontvangt u van ons het lesmateriaal en een CD, zodat u hiermee zelf nog verder kunt.
- Arlène Drenkelford Muziekeducatie
- Projecten
- Discipline: dans, muziek
- Werkvorm: Actief, Receptief, Reflectief
- Competenties: Creërend vermogen, Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Onderzoekend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
- Thema's: talentontwikkeling, sociale en emotionele ontwikkeling,
- Niveau: groep 5, groep 6, groep 7, groep 8
- september t/m juli
- Locatie: op school in de klas en het speellokaal
-
€ 175 voor drie lessen van 45 minuten, inclusief oefen CD en lesbrief.
De kosten voor een project zijn afhankelijk van:
- Het aantal groepen. Bij meerdere groepen op een locatie per dag geldt een korting.
- Het aantal te geven lessen Deze kunnen naar wens worden aangepast.
- In overleg kan er een voorstelling of eindpresentatie gegeven worden
- Kerndoelen
Kerndoel 1: Informatie verwerven
Kerndoel 2: Spreken
Kerndoel 3: Informatie beoordelen
Kerndoel 6: Informatie ordenen
Kerndoel 7: Informatie vergelijken
Kerndoel 11: Principes en regels
Kerndoel 12: Woordenschat
Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
Kerndoel 55: Reflecteren
Kerndoel 56: Cultureel erfgoed