kunst en cultuur

kunst en cultuur


Speciaal voor de Coronatijd is er voor scholen die Museummolen de Walvisch liever niet willen bezoeken een alternatief in de vorm van een leskist.
Aan de hand van filmpjes maken de leerlingen kennis met de molenaar en de werking van een brandersmolen. 
In de leskist zitten materialen, objecten om in de klas te bekijken en te onderzoekenen en opdrachtkaarten om de opgedane kennis te verwerken.  

Doel:

De leerlingen weten hoe een brandersmolen werkt, wat een molenaar doet en hebben kennis van de geschiedenis van de jeneverindustrie van Schiedam

Tijdsinvestering:

Het is mogelijk om de verschillende filmpjes en opdrachten op verschillende momenten aan te bieden

Organisatie/vorm:

De filmpjes en opdrachten uit de leskist worden door de leerkracht zelf met de klas bekeken en uitgevoerd.

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

  • Museummolen De Walvisch
  • Leskisten
  • Discipline: cultureel erfgoed,
  • Werkvorm: Actief, Receptief, Reflectief
  • Competenties: Receptief vermogen, Reflectief vermogen, Kijken naar cultuur (receptief), Reflecteren op cultuur, Onderzoekend vermogen, Vermogen zich te presenteren, Vermogen tot zelfstandig werken, Vermogen tot samenwerken
  • Thema's: talentontwikkeling, sociale en emotionele ontwikkeling, geschiedenis,
  • Niveau: groep 3, groep 4, groep 5, groep 6
  • september t/m juli
  • Tijdstip in overleg
  • Locatie: in de klas
  • 55 euro per leskist voor 3 weken

  • Kerndoelen
    Kerndoel 56: Cultureel erfgoed
afbeelding